Tijdens de Week van het Lege Gebouw (30 mei – 3 juni) werkten zeventig studenten van veertien verschillende opleidingen van uiteenlopende disciplines als erfgoedstudies, architectuur, kunst en vastgoed, intensief samen in interdisciplinaire teams. Opdracht was om een concrete business case op te stellen voor een leeg pand in Den Haag, eigendom van de Rijksgebouwendienst. VOER was aanwezig om de interdisciplinaire werkwijzen in kaart te brengen.
VOER is opgericht om interdisciplinair denken en praten over erfgoed en ruimte te bevorderen. Wij, Teun van den Ende en Maria Lamslag (initiatiefnemers van VOER), waren dan ook benieuwd naar de werkwijze van de teams tijdens de Week van het Lege Gebouw. Daarom zijn ook wij dagelijks aanwezig geweest bij de Week van het Lege Gebouw. We hebben studenten en docenten geïnterviewd en naar hun ervaringen gevraagd. Want, interdisciplinair werken, wat houdt dat in? En in welke vorm is het waardevol bij erfgoedopgaven?
Onze bevindingen hebben we verwerkt in het verslag ‘Over perspectief wisselen en vieze handen maken’ (zie hieronder). Het verslag geeft een indruk van de samenwerkingsvormen, de ervaringen van studenten en docenten en de waarde hiervan voor het onderwijs én de praktijk.
—
Download:
Verder lezen:
www.facebook.com/weekvanhetlegegebouw